کارگاه شبیه سازی انرژی ساختمان ها با نرم افزار دیزاین بیلدر

کارگاه مدلسازی و شبیه سازی انرژی ساختمان ها با نرم افزار دیزاین بیلدر یکی از کارگاه های مجموعه کارگاه های تخصصی بین المللی ساختمان و انرژی می باشد که با تدریس آقای دکتر فرشاد نصراللهی طی پنج روز و از 22 تا 30 شهریورماه سال 1401 بصورت مجازی و ترکیبی از کارگاه های آنلاین و آفلاین برگزار می گردد. در این کارگاه شبیه سازی ساختمان های با کاربری های مختلف در اقلیم های مختلف جهت محاسبه مصارف مختلف انرژی شامل انرژی گرمایشی، سرمایشی، روشنایی، آب گرم مصرفی و غیره و همچنین محاسبه بارهای حرارتی و برودتی ساختمان، بهینه سازی انرژی ساختمان ها و همچنین تحلیل های نور روز و شبیه سازی سی اف دی (CFD) داخلی و خارجی ساختمان آموزش داده خواهد شد.

نرم افزار دیزاین بیلدر، نرم افزارتخصصی شبیه سازی انرژی، از پرکاربرد ترین، به روزترین و دقیق ترین نرم افزار های موجود در زمینه انرژی در تمامی دنیا می باشد که امروزه در سطح وسیع در دانشگاه ها و کمپانی های کشور های توسعه یافته استفاده می گردد. از خصوصیات مهم این نرم افزار، استفاده از موتور مدلسازیEnergy Plus است که توسط دپارتمان انرژی آمریکا توسعه یافته و به عنوان یکی از معتبرترین نرم‌افزارهای مدلسازی انرژی می باشد.

در این کارگاه مباحثی مانند چگونگی مدلسازی ساختمان، وارد کردن ورودی ها، تعریف مصالح، ترسیم بازشو ها، بارگذاری فایل اقلیمی، تعریف کاربری و برنامه زمانی، مدلسازی نور روز، مدلسازی سیستم های تأسیساتی، چگونگی خروجی گرفتن و تحلیل آن ها و بسیاری موارد دیگر آموزش داده می شود. همچنین علاوه بر آموزش کار در محیط نرم افزار به صورت عملی و همزمان با مدرس، مباحث معماری و انرژی مورد نیاز مانند فیزیک ساختمان، معماری، مصالح، پوسته، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، سیستم روشنایی، تهویه طبیعی و مکانیکی و غیره به صورت تئوری آموزش داده می شود.

ثبت نام آنلاین در کارگاه

زمان برگزاری:  22 تا 30 شهریور

مدت زمان کارگاه: 24 ساعت

نحوه و محل برگزاری: آنلاین + آفلاین

زمان تشکیل کلاسهای آنلاین:

سه شنبه،  22 شهریور از ساعت 16 تا 18

دوشنبه،  28 شهریور از ساعت 16 تا 20

چهارشنبه،  30 شهریور از ساعت 16 تا 18

هزینه ثبت نام: 3.000.000 تومان

پیش‌نیاز شرکت در کارگاه: پیش‌نیاز ندارد.

مدرک شرکت در کارگاه:
با اعطای گواهی حضور از طرف شرکت مهندسین مشاور آرشیدز

مدرسین کارگاه:
دکتر فرشاد نصراللهی، عضو هیأت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مدرس دانشگاه های آلمان 

مخاطبین دوره:
دانشجوان و فارغ التحصیلان رشته های معماری و انرژی، انرژی های تجدیدپذیر، تبدیل انرژی، تاسیسات مکانیکی، مکانیک سیالات، برق، معماری و علاقه مندان به سیستم های خورشیدی

سرفصل های کارگاه

  • شبیه سازی انرژی و انواع شبیه سازی
  • ساخت مدل در نرم‌افزاردیزاین بیلدر
  • تنظیم اطلاعات ورودی به نرم افزار
  • شبیه سازی انرژی ساختمان
  • شبیه سازی روشنایی روز
  • شبیه سازی تهویه طبیعی محاسباتی
  • شبیه سازی بلوک های کمکی
  • استخراج نتایج و تحلیل آن ها
  • کاربرد مدلسازی در روند طراحی ساختمان
دبیرخانه

اصفهان، سه راه سیمین، مجتمع آرش، واحد 501، شرکت مهندسین مشاور آرشیدز تلفن: 37791345 – 031، فکس: 37791344 – 031، تلفن همراه و واتساپ: 09930307009 ایمیل: info@arshidez.com کانال تلگرامی کارگاه: https://t.me/eneft​

به بالای صفحه بردن